2024. 05. 02csütörtök

Utolsó frissítés2024.05.02 07:21

  Ma Zsigmond napja van. Holnap Tímea és Irma napja lesz.

Font Size

Cpanel

100 milliós bírságot kapott a Vodafone

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Döntött a GVH a Vodafone tavalyi sms-játékával kapcsolatban. Az eredmény 100 milliós bírság.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdai tárgyalásán megállapította, hogy a Vodafone Magyarország tavaly június 21. és augusztus 15. között lebonyolított „Nyerj a Vodafone-nal” emeltdíjas sms-játékában fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A GVH 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Játékát a Vodafone széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsítette (televíziós reklámok, online hirdetések, plakátok, szórólapok, újsághirdetések, regisztrációra bíztató sms-ek). A játékban résztvevők naponta – a teljes játék időtartama alatt – 56 darab, egyenként 200 ezer forint összegű pénznyereményt, hetente egy BMW 1-es típusú személygépkocsit nyerhettek, továbbá 30 SMS-ből álló azonnali nyereményhez juthattak.

A fogyasztó egy sms megadott számra történő elküldésével regisztrálhatott a játékra. A regisztrálást követően először egy kérdéssort kapott, melyekben egy-egy kvízkérdésre három lehetséges válasz közül kellett kiválasztani a helyes megoldást. A helyes válasszal pontokat lehetett szerezni. Minden játékidőszakban az a játékos nyert, aki a legrövidebb idő alatt a legtöbb pontot gyűjtötte egy kérdéssorban. A kvízkérdésektől függetlenül, időről időre emlékeztető és játékra buzdító üzeneteket kapott a játékos, amelyek tájékoztatták a nyereményekről is.

A GVH szerint a játék kommunikációja alkalmas volt arra, hogy a fogyasztókban a reálistól eltérő kép alakuljon ki a játékról. A Vodafone megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a játék tartalmát, menetét, a részvétel költségét, a nyerési esélyeket, az egyes kérdéssorok elindításának díjköteles voltát és a fogyasztó által elért eredményt illetően, valamint egyes tájékoztatásaiban elhallgatta a játék lényeges jellemzőit.  A GVH azt is megállapította, hogy a vállalkozás agresszív, fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játékba regisztrált fogyasztóknak szóló emlékeztető, buzdító sms-ek küldésével.

A bírság meghatározásánál a GVH figyelemmel volt az ismert reklámköltségekre és a játékból befolyt bevétel nagyságára, valamint súlyosbító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. Tavaly például már kiszabtak a cégnek egy 40 illetve egy 60 milliós bírságot.

(forrás:                                     GVH )

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdai tárgyalásán megállapította, hogy a Vodafone Magyarország tavaly június 21. és augusztus 15. között lebonyolított „Nyerj a Vodafone-nal” emeltdíjas sms-játékában fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A GVH 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Játékát a Vodafone széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsítette (televíziós reklámok, online hirdetések, plakátok, szórólapok, újsághirdetések, regisztrációra bíztató sms-ek). A játékban résztvevők naponta – a teljes játék időtartama alatt – 56 darab, egyenként 200 ezer forint összegű pénznyereményt, hetente egy BMW 1-es típusú személygépkocsit nyerhettek, továbbá 30 SMS-ből álló azonnali nyereményhez juthattak.

A fogyasztó egy sms megadott számra történő elküldésével regisztrálhatott a játékra. A regisztrálást követően először egy kérdéssort kapott, melyekben egy-egy kvízkérdésre három lehetséges válasz közül kellett kiválasztani a helyes megoldást. A helyes válasszal pontokat lehetett szerezni. Minden játékidőszakban az a játékos nyert, aki a legrövidebb idő alatt a legtöbb pontot gyűjtötte egy kérdéssorban. A kvízkérdésektől függetlenül, időről időre emlékeztető és játékra buzdító üzeneteket kapott a játékos, amelyek tájékoztatták a nyereményekről is.

A GVH szerint a játék kommunikációja alkalmas volt arra, hogy a fogyasztókban a reálistól eltérő kép alakuljon ki a játékról. A Vodafone megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a játék tartalmát, menetét, a részvétel költségét, a nyerési esélyeket, az egyes kérdéssorok elindításának díjköteles voltát és a fogyasztó által elért eredményt illetően, valamint egyes tájékoztatásaiban elhallgatta a játék lényeges jellemzőit. A GVH azt is megállapította, hogy a vállalkozás agresszív, fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játékba regisztrált fogyasztóknak szóló emlékeztető, buzdító sms-ek küldésével.

A bírság meghatározásánál a GVH figyelemmel volt az ismert reklámköltségekre és a játékból befolyt bevétel nagyságára, valamint súlyosbító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. Tavaly például már kiszabtak a cégnek egy 40 illetve egy 60 milliós bírságot.

(forrás: GVH )