2022. 06. 29szerda

Utolsó frissítés2022.06.29 07:21

  Ma Péter és Pál napja van. Holnap Pál napja lesz.

Font Size

Cpanel

Anno

Első bevetésén elsüllyedt büszkeségünk

Olvasóink értékelése:  / 1

A később történtek ismeretében nehéz lenne a Szent István csatahajó végzetét nem az egész Monarchia pusztulásának szimbólumaként kezelni. Már építésekor tetten érhető néhány jelenség, amely a dualista állam működésének hibáira világít rá. Az osztrák-magyar vezetés még jóval a háború kitörése előtt – 1908-ban, azután hogy megkezdődött az olasz flotta első dreadnought osztályú csatahajójának   építése – döntött úgy, hogy a flottát meg kell erősíteni a kor színvonalának megfelelő csatahajókkal.

Bővebben...

Feltárulnak az első magyar egyetem romjai

Olvasóink értékelése:  / 0

Magyarország 1367-ben alapított első egyetemének feltárását harminc éve kezdték meg, ám a helyreállítási munkálatokra csak tavaly sikerült forrást biztosítania a nemzeti vagyonkezelőnek. A pécsi universitas egyetemtörténelmi szempontból egyedülálló, mert – más európai városokkal ellentétben – nem királyi székhelyen hozták létre. Ennek oka, hogy a város püspöke, Koppenbachi Vilmos vállalta fenntartását.

Bővebben...

Az Országház az 1900-as évek elején

Olvasóink értékelése:  / 0

Az Országház felépítésének ötlete először a 19. század első felében, az 1830. évi országgyűlésen merült fel konkrét javaslat formájában.

Bővebben...

A Budai Skála a 80-as években

Olvasóink értékelése:  / 0

A Skála Budapest Szövetkezeti Nagyáruházat (elterjedtebb nevén a Budai Skálát) 1976. április 3-án nyitották meg, az akkori Schönherz Zoltán utca és a Fehérvári út kereszteződésénél.

Bővebben...

A Margitszigeti Víztorony az 1910-es években

Olvasóink értékelése:  / 0

Az 1908. évi LVIII. törvénycikk értelmében a Margitszigetet a Főváros 11 millió koronáért megvásárolta József főhercegtől.

Bővebben...

A Kossuth híd 1950-ben

Olvasóink értékelése:  / 0

A második világháború befejeztével Budapesten nem maradt ép híd, pótlásukat visszaépítésükig kishajó-közlekedéssel és pontonhidak építésével próbálták megoldani, melyek azonban a folyó téli jégzajlása miatt nem tudták folyamatosan biztosítani a forgalmat.

Bővebben...

A Közonti Vásárcsarnok az 1900-as évek elején

Olvasóink értékelése:  / 0

A főváros vezetőit már az 1860-as években foglalkoztatta a vásárcsarnokok építésének gondolata.

Bővebben...

Metrószerelvény indul az Örs Vezér teréről a 70-es évek közepén.

Olvasóink értékelése:  / 0

A tervek szerint a kettes metró a Népstadion és a Déli pályaudvar állomás között közlekedett volna.

Bővebben...

Az Iparművészeti Múzeum épülete valamikor a századelőn

Olvasóink értékelése:  / 0


Az Iparművészeti Múzeum palotája - a magyar szecessziós építészet remekműve - 1893 és 1896 között épült Lechner Ödön és Pártos Gyula tervei szerint.

Bővebben...